úterý 4. dubna 2017

Jógamatka - aneb malá recenze mojí pomocnice!


Když jsem se chystala na první hodinu jógy netušila jsem, že studia jsou tak skvěle vybavená a mají k dispozici jógamatky. Proto jsem zašla do prvního sportovního obchodu ve městě a koupila si podložku na cvičení, která tak nějak dle mě mohla být v pohodě. Platila jsem za ni tehdy tři stovky, což bylo pro mě tak akorát za cvičební pomůcku. Nechtělo se mi zatím dávat tisícovku a výš za něco, co mi možná bude ležet v koutě (omyl). Nakonec jsem byla při první hodině jógy v jógovém studiu vlastně ráda, že podložku mám. Člověk si může bezstarostně hovět na své podložce a nepřemýšlet, kolik lidí si už na ni zajógovalo. Né že bych byla pedant na hygienu, ale přeci jen - co je moje to je moje. I když samozřejmě vím, že studia položky pravidelně čistí, takže se nic stát nemůže, ale víte jak to myslím.



Moje první jógmatka - "růžovka" mi sloužila dobře. Zlom nastal při Jógové konferenci v Luhačovicích. Tam dostala hodně zabrat a začala se mi ničit resp. drolit. Myslela jsem, že to bude v pohodě. No co, pár "kopanců" v podložce. Jenže ona se drolila dál a dál. A já musela po každé lekci sbírat růžové žmolky po zemi, protože mi to bylo trapný, že po lekci je po mě nepořádek. Další věcí, která mě vedla ke koupi (Ježíška) byla neutuchající a čím dál větší zamilovanost do jógy. Samozřejmě že se dá jóga cvičit i na zemi, ale už jen kvůli mým kolenům to prostě bez podložky nejde. Takže jsem začala pokukovat po nějaké lepší jógamatce. Byla to docela fuška, protože výběr je fakt pestrý. 

Při výběru jsem si položila otázky: 
  • Jaký typ jógy mi nejvíc vyhovuje? U mě pomalý a jemný tzn. potřebuju/preferuju spíše vyšší podložku.
  • Jaký materiál? Budu na ní ležet, plazit se, ásanovat, možná by tedy nebyl špatný nějaký eco materiál než plast.
Dalším důležitým faktorem byla protiskluznost. V některých měsících a periodách se mi dost potí ruce, takže materiál musí přilnout. A poslední věcí byl desing. Když už to bude parťačka na delší dobu, tak ať je to krasavice, že jo? :D A protože bylo před Vánoci, napsala jsem svoje přání Ježískovi. Nejspíš jsem byla hodná a pod stromečkem našla jógový dárek - Jógamatku Prana Henna ECO. A jak mi slouží po čtyřech měsících testování? Pojďme na to...


Když jsem ji rozbalila a udělala prvního psa hlavou dolů polilo mě horko. Ona klouže!! Klouzala a fakt dost (pod rukama). Tak to je v pytli, to nejdůležitější nesplňuje, co budu dělat? Byla jsem z toho docela nakrknutá, ale neházela jsem flintu do žita a doufala, že se "opracuje" a taky že jo. Po měsíci už držela perfektně. Co se týče spodní strany podložky, tak ta držela jako přilepená už od prvního použití.


Délka a výška jógamatky mi vyhovuje perfektně. Praktikuji spíš pomalejší styly jógy (relaxační jóga, jin jóga, hatha jóga) a výška 5 mm téhle krasavice je akorát. Na poleženíčko je taková měkká, takže mrtvolka na ní jde na jedničku. Jsem docela dlouhá a délka cca 183 cm mi sedne jako ulitá.



Materiál je bez toxických látek a zabraňuje vniknutí choroboplodných zárodků. A ten henna motiv je prostě nádherný :-) Váhově váží necelé kilíčko, takže je dobře přenosná. Moje jógamatka totiž cestuje se mnou na všechny lekce, školení i semináře.


A co se mi na ni nelíbí? Prvním negativem je, že špatně drží v roli. Ale to se dá lehce vyřešit koupí obalu či poutka na jógamatku. Dalším a zároveň posledním mínusem je, že si člověk musí dávat pozor, aby nehtem (ruce i nohy) neškrábl/nezaryl do podložky (může se to stát omylem při nošení dlouhých nehtů nebo při čerstvě ostříhaných nehtech). Mě už se to bohužel jednou podařilo a škrábanec tam zůstal. Samozřejmostí (a takovým tipem) je nepoužívat před praxí krém na ruce (to platí u všech podložek), protože nakrémované ruce více kloužou po podložce.

A takhle se protahuje na mojí jógamatce Denoušek :-D

Když to shrnu, tak já jsem s podložkou hodně spokojená. Pokud praktikujete dynamičtější styly jógy s rychlým a četným střídáním pozic, tak pro vás tahle podložka nejspíš nebude to pravé ořechové, protože by se vám mohla hodně poškrábat a tím pádem rychle zničit. Ale pokud jste jako já a máte rádi pomalejší a pohodovější jógu, tak koupi doporučuji. Mým dalším snem jsou jógamatky od Floppy a Yoga Design Lab, tak uvidíme, jestli nepoprosím opět Ježíška :-)

P.S. Nevyhazujte svoje staré jógamatky a využijte je na venkovní jógu. Konkrétně moje stará růžovka se moc těší na léto, až si na ní zase zajóguju!

A jaká je vaše jógamatka? Máte nějakou oblíbenou značku? Těším se na vaše kometáře <3

Žádné komentáře:

Okomentovat